close

除了是星星控外,愛歌也好多星星~~

去年忘記在哪班飛機上看了一部癌症年輕男女的電影(the fault in our stars),實在太悲傷了,看完眼睛腫得亂七八糟。

後來找到了soundtrack,可以一直重複地聽著,MV 拍得很可愛。

很愛歌詞,讓我想起有一晚吃完飯,在回家的路上,看著北加州的天空,有三顆超亮的星星,然後我一直用手機試圖拍下來,但怎樣都沒成功。

It's just another night

只是另一個夜晚

And I'm staring at the moon

而我盯著月亮看

I saw a shooting star

我看見一顆流星

And thought of you

因此想起你

I sang a lullaby

我唱催眠曲

By the waterside and knew

在水邊,心裡了解

If you were here,

如果你在這

I'd sing to you

我將為你唱

You're on the other side

你已在彼岸

As the skyline splits in two

天際線裂成兩半

I'm miles away from seeing you

我在半路上

I can see the stars

能見到星星

From America

從美國

I wonder, do you see them, too?

我尋思,你是否也望見同一片星空?

 

So open your eyes and see

所以睜開你的眼看清楚

The way our horizons meet

我們的地平線如何交會

And all of the lights will lead

以及所有的亮光將引導

Into the night with me

夜色中的我

And I know these scars will bleed

我知道這些傷痕會流血

As both of our hearts bleed

如同我倆的心都在淌血

All of these stars will guide us home

全部的星星會指引我們回家

 

I can hear your heart

我聽得見你的心

On the radio beat

無線電的節奏上

They're playing 'Chasing Cars'

正在播放《追逐》(譯著:雪警樂團Snow Patrol名曲《Chasing Cars》)

And I thought of us

我想到我倆

Back to the time,

倒退回過去

You were lying next to me

你躺我身旁

I looked across and fell in love

我望過去便陷入情網

So I took your hand

所以我牽起你的手

Back through Londons streets I knew

在返回倫敦的街道上,我明瞭

Everything led back to you

這一切都引導至你

So can you see the stars?

 你看見星星了嗎?

 Over Amsterdam

在阿姆斯特丹上空

You're the song my heart is beating to

你是我心的節拍打出的那首歌

 

So open your eyes and see

所以睜開你的眼看清楚

The way our horizons meet

我們的地平線如何交會

And all of the lights will lead

以及所有的亮光將引導

Into the night with me

夜色中的我

And I know these scars will bleed

我知道這些傷痕會流血

As both of our hearts bleed

如同我倆的心都在淌血

All of these stars will guide us home

全部的星星會指引我們回家

 

And, oh, I know

而我知道

And oh, I know, oh

而我知道

I can see the stars

我能見到星星

From America

從美國

arrow
arrow
    文章標籤
    all of the stars
    全站熱搜

    我在哈瓦那 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()